دستگاه جدید سرما درمانی پرتابل برای اولین بار در انگلیس

دستگاه جدید سرما درمانی پرتابل برای اولین بار در انگلیس

CryoFacial

دستگاه پرتابل انقلابی که پزشکان و درمانگران را قادر می­سازد تا سرما درمانی را در دماهای بسیار پایین (۱۸۰-درجه سانتی­گراد) برای اولین بار در انگلستان انجام دهند.

شرکت کرایوتراپی ICE با مسئولیت محدود با توزیع کننده انحصاری Cryo T پرتابل در انگلستان ملاقات کرده و در حال حاضر با تعدادی از کلینیک­ها و سالن­های معروف علاقه­مند به سرمایه­گذاری برای اضافه کردن این فناوری جدید در درمان غیر تهاجمی در حال رایزنی است.

دستگاه Cryo T پرتابل تنها دستگاه در کشور است که به چنین دمای پایینی رسیده و در محیط­های سالن و کلینیک، درمان­های هدفمند و مؤثر را برای مشتریان به ارمغان می­آورد. دستگاه­های سرما درمانی موجود و مورد استفاده در کلینیک­ها و سالن­ها حداقل می­توانند به ۱۵- درجه سانتی­گراد برسند.

هنگامی که به عنوان بخشی از درمان سطحی مورد استفاده قرار می­گیرد، سبب افزایش تولید طبیعی کلاژن، روشن­تر، درخشان­تر، هموارتر و سفت­تر شدن پوست و نیز کاهش چین و چروک می­شود.

همچنین این فناوری می­تواند برای درمان آکنه، اگزما، پسوریازیس، سلولیت، میگرن و سردرد و همچنین کمک به شکل­ دهی دوباره­ی بدن و سفت­ کنندگی و التیام جای زخم مورد استفاده قرار گیرد.

سرمادرمانگر پیشرو آلا پاشینکا[۱]، مدیر بالینی ICE، استقبال ویژه­ای از این دستگاه کرد. درمانگر زیبایی نادین باگو[۲] در برنامه زنده آلن تیچمارش شبکه [۳]ITV در اوایل این ماه (نوامبر ۲۰۱۳) نشان داد که این دستگاه تا چه اندازه در درمان سلولیت در عرض یک جلسه مؤثر است.

آلا گفت: “شگفت انگیز است به دستگاهی فکر کنیم که به تنهایی می­تواند برای درمان طیف گسترده­ای از مشکلات زیبایی مورد استفاده قرار گیرد اما واقعیت این است که چنین دستگاهی وجود دارد. رسیدن به دمای ۱۸۰- درجه سانتی­گراد باعث می­شود این دستگاه همه کاره، بسیار اثربخش باشد”.

وی اضافه کرد: “این دستگاه پرتابل نتایج موضعی واقعاً باور نکردنی در پی داشته و برای کلینیک­ها و یا سالن-هایی که فضایی برای اتاقک سرمادرمانی[۴] ندارند اما می­خواهند ارائه درمان­های نوین و مؤثری برای مشتریان خود داشته باشند، ایده­آل است و بدین ترتیب وارد بازار رقابتی با سایر مراکز درمانی می­شوند.”

او افزود: “پس از آن که دیدم این دستگاه چگونه در آمریکا کسب رونق و محبوبیت داشته است، دانستم که می­تواند مرحله بزرگتر بعدی برای کلینیک­ها، سالن­ها و درمانگران سیار این کشور در جهت کسب رضایتمندی بیشتر مشتریانشان باشد. هر کسی که تا به حال از این دستگاه استفاده کرده است، واقعا از نتایج آن شگفت زده شده است”.

این تکنولوژی هم از طرف افراد مشهور هالیوود، مانند دمی مور، جنیفر آنیستون، جسیکا آلبا و دانیل کریگ مورد استقبال قرار گرفته است که ظاهری درخور فرش قرمز به آنها داده و هم توسط ورزشکاران در سطح جهان برای کمک به بهبود آسیب­هایشان مورد استفاده قرار گرفته است. کرایودرمانی، روشی غیر تهاجمی و مورد تأیید علمی است که با استفاده از بخار نیتروژن مایع، موضع تحت درمان را به سرعت سرد می­کند.

وقتی صورت یا بدن منجمد می­شود، رگ­های خونی گشاد شده و اجازه می­دهند اکسیژن بیشتری به سلول­ها برسد. این فرایند به بدن ضربه­ای وارد می­کند تا فرایند درمان خود را آغاز کرده (خودبهبودی) و دفع سموم با سرعت بیشتری انجام شود.

همچنین درمان با بخار نیتروژن مایع، که توسط Cryo T پرتابل صورت می­گیرد، به طور مؤثری التهاب عضلانی، ورم مفاصل، سردرد، میگرن و پوکی استخوان را بهبود بخشیده و همچنین سبب کاهش درد و تورم می­شود.

آلا که در شبکه BBC با قهرمان دو دوره المپیک مو فرح[۵] (ورزشکاری که در جلسات منظم سرمادرمانی به عنوان بخشی از دوره آموزشی خود شرکت می­کند) ظاهر شد، می­گوید دستگاه Cryo T پرتابل سبب ایجاد درآمد عالی و بازگشت چندین برابری سرمایه در سالن­ها و کلینیک­ها می­شود؛ چرا که می­تواند برای طیف گسترده­ای از درمان­ها مورد استفاده قرار گیرد.

آلا توضیح داد: “این واقعیت که تنها یک دستگاه می­تواند برای بسیاری از درمان­ها استفاده شود بدین معنی است که این امکان را فراهم می­آورد تا صاحبان سالن­ها و کلینیک­ها به سرعت درآمد بالایی داشته باشند. این دستگاه بازگشت بسیار سریع سرمایه و حداکثر پتانسیل سود را برای هر کسی که در بخش­های زیبایی و درمانی فعالیت می­کند، به دنبال خواهد داشت”.

وی افزود: “این دستگاه، دستگاهی فوق­العاده و نوآورانه برای هر کلینیک و یا سالنی است که می­خواهد تعهد خود را نسبت به درمان­های جدید، کوتاه­مدت و مؤثر نشان دهد. هیچ دستگاه دیگری مانند آن در بازار انگلیس وجود ندارد”.

دستگاه Cryo T چگونه کار می­کند؟

درمان از طریق یک شلنگ و نازل کوچک، که در تماس با پوست نیست، صورت می­گیرد.

درمانگر نازل را در فاصله حدود پنج تا ده سانتی­متری از پوست نگه داشته و بخارات نیتروژن مایع به طور پیوسته، حداکثر تا ۳۰ دقیقه بر روی سطح، بسته به نوع و محل درمان “اسپری” می­شوند.

بسته به اینکه درمانگر می­خواهد به چه دمایی برسد، پنج سرعت بر روی دستگاه وجود دارد و هیچ خطر آسیب­رسانی به پوست و یا یخ زدگی وجود ندارد؛ چرا که دستگاه Cryo T پرتابل اولین بار در جهان، یک سنسور در داخل نازل دارد که اگر یک ناحیه سرد شده به اندازه کافی تحت درمان قرار گرفته باشد، به اپراتور هشدار می­دهد.

طراحی ماشین به گونه­ای است که در طول فرایند درمان، لوله و نازل یخ نمی­زنند و سخت نمی­شوند؛ بنابراین در طی ارسال بخارات، دست درمانگران خسته نمی­شود.

منبع: http://www.ptmagazine.co.uk/


[۱] Alla Pashynska

[۲] Nadine Baggott

[۳] ITV’s Alan Titchmarsh Show

[۴] cryotherapy chamber

[۵] Mo Farah

دیدگاه

دیدگاهی ثبت نشده.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پنج × 4 =