جوانسازی پوست با میکرودرم ابریژن

جوانسازی پوست با میکرودرم ابریژن

Microdermabrasion1

میکرودرم ابریژن

میکرودرم ابریژن دستگاهی جهت رفع چین و چروک پوست،رفع ملاسما و کلیه لک های غیر مادرزادی پوست،رفع جای آکنه و کک و مک صورت،رفع سوراخ های ریز پوست،جوانسازی و شفاف سازی پوست،براق کنندگی و برگشت خاصیت کشسانی پوست،خارج کردن جوش های سرسیاه و سر سفید از پوست، و …استفاده می شود.

تاریخچه

میکرودرم ابریژن – ابریشن – (Microdermabrasion) اولین ‌بار در سال ۱۹۸۵ در کشور ایتالیا مورد استفاده قرار گرفت. سپس در بیشتر کشورهای اروپایی به ‌عنوان روش بدون عارضه جوان‌سازی پوست استفاده شد و بعد از آن در کشورهای آمریکایی نیز مورد استفاده قرار گرفت.

دستگاه میکرودرم ابریژن چگونه کار می کند؟

با این دستگاه حساس و پیشرفته جریانی از کریستالهای ظریف اکسید آلومینیوم روی پوست باعث لایه برداری سریع میشود. ضمنا یک مکش نیز روی پوست انجام می شود که باعث جمع شدن کریستال ها از سطح پوست و همچنین بهتر شدن جریان خون به منطقه و فعال شدن سلولهای فیبروبلاست و نتیجتا ترمیم و طراوت پوست می گردد.

کاربردهای درمانی

رفع چین و چروک پوست،رفع جای جوش و آکنه،رفع جای سوختگی،رفع خراشهای روی پوست ، رفع لک ها ی ناشی از حاملگی،آفتاب سوختگی و رفع کک و مک از پوست صورت و بدن.

روش انجام

در ابتدا پوست تمیز می شود و از آرایش و چربی کاملاً پاک می شود،سپس با استفاده از دسته پروب دستگاه به مدت لازم بر حسب نوع پوست و ضایعه آن سایش در جهات مختلف و روی قسمتهای مختلف انجام می شود.

طول زمان لازم  یک  میکرودرم ابریژن صحیح بر روی پوست

حدوداً ۲۰ تا ۳۰ دقیقه در صورت و ۲۰ دقیقه در گردن سایش توسط  دستگاه میکرودرم ابریژن انجام می گیرد.

پس از خاتمه درمان صورت پاک و سپس شسته می شود . یک کرم قابض(مثل اکسید دو زنک یا کالامین) به محل مالیده می شود . به جز مصرف ضد آفتاب مراقبت خاصی پس از درمان لازم نیست و این روش برای افرادی که همزمان با پروسه درمان در بیرون مشغول بکار نیز می باشند مناسب است . تعداد درمان بر حسب تمایل افراد درمانجو  قابل تغییر می باشد . ولی فواصل درمان را بر حسب نیاز درمانجو می توان تغییر داد و از هفته‌ای یک بار تا دو هفته یک بار فواصل را اضافه کرد. چروک‌های خیلی عمیق با این روش درمان نمی‌شوند، ولی قوام کلی پوست پس از چند جلسه درمان بهتر خواهد شد و پوست شفاف‌تر و محکم‌تر می‌شود.

موارد استفاده و کاربردهای میکرودرم ابریژن

رفع جای جوش

فرورفتگی های ناشی از جوشهای قبلی و جای آکنه و جوش با میکرودرم قابل رفع است.طی جلسات لازم دارای پوست صاف و کشیده میشوید.

جوان سازی پوست

از این روش در درمان چروک های سطحی و کم عمق پوست می توان استفاده کرد.چندین جلسه درمان در این مورد بکار می رود.فواصل درمان را بر حسب وضعیت بیمار می توان تغییر داد و از هفته ای یک بار تا دو هفته یک بار فواصل را اضافه کرد . چروک های خیلی عمیق با این روش درمان نمی شوند ولی قوام کلی پوست پس از چند جلسه درمان بهتر خواهد شد و پوست شفاف تر و محکم تر می شود.

لک های پیری

این لکها یا مربوط به آفتاب بوده یا در سنین بالا در پوست های روشن دیده می شود  این لک ها با میکرودرم ابریشن قابل درمان می باشد.

لک های حاملگی

مهمترین اثر میکرودرم ابریژن – ابریشن – کمرنگ یا محو کردن لکهای حاملگی است مخصوصا اگر همزمان با آن از داروهای لک بر استفاده شود.بررسی های اخیری که روی میکرودرم ابریشن انجام شده نشاندهنده افزایش ۲۰ برابری نفوذ ویتامین سی پس از یک جلسه درمان میباشد.این اثر میکرودم در لک هایی که قبلا با درمانهای ضد لک بهبود نیافته اند مشهود تر است.

درمان جوشگاه های(اسکار) آکنه و آبله مرغان

جوشگاه های زخم و اسکارها نباید زیاد عمیق باشد و معمولاً بر حسب نوع اسکار و محل و عمق آن به چندین جلسه درمان هفتگی نیاز دارد .در ترمیم جوشگاه های سوختگی نیز از این روش می توان استفاده کرد.

کوچک کردن منافذ پوست

باز شدن منافذ پوست یکی از مشکلات عمده در خانم ها و آقایان می باشد.یکی از راههای درمان این مشکل استفاده از میکرودرم ابریشن(ابریژن) است.بعد از چند جلسه درمان بعلت بافت سازی و محکم تر شدن پوست منافذ پوستی نیز کوچک تر می شود.

تمیز کردن پوست و از بین بردن کومدون های سر سیاه

برای از بین بردن جوشهای سر سیاه که بسیار شایع می باشد نیز می توان از میکرودرم ابریشن استفاده کرد.کاهش جوشهای سر سیاه پوست به کم شدن ضایعات جوشهای غرور جوانی نیز کمک خواهد کرد .

درمان ترکهای پوستی

در درمان ترکهای پوست درزمان حاملگی یا چاقی و بلوغ نیر می توان از این روش استفاده نمود که البته خیلی خوب به درما ن پاسخ نمی دهد.

چروک گردن

در درمان چروک های ناحیه گردن و ضایعات این ناحیه نیز از روش میکرودرم ابریشن می توان سود جست .

درمان و برطرف کردن تاتو یا خالکوبی

خالکوبی های سطحی پوست را نیز می توان با این روش درمان کرد یا از همراهی میکرودرم ابریشن با لیزرهای خاص جهت درمان استفاده نمود.

دیدگاه

دیدگاهی ثبت نشده.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یک × 1 =