لاغری موضعی با دستگاه چیست ؟

لاغری موضعی با دستگاه چیست ؟

The cellulite removal plan. White markings on young woman body

لاغری موضعی با دستگاه چیست ؟

چاقی موضعی امروزه یکی از مشکلات بسیاری از افراد است. کم تحرکی و دیگر مسائل باعث شده است که افراد در برخی از نواحی بدن خود چربی انباشت شده داشته باشند. شایعترین قسمت ها پهلوها ، شکم ، زیر بازوها ، پشت کمر و حتی اطرف صورت و گردن است. این روزها روش های بسیاری برای آب کردن این قسمت از چربی های بدن تبلیغ می شود. لاغری موضعی با دستگاه RF یکی از بهترین روش های مطرح در دنیاست. در این روش با استفاده از امواج رادیویی چربی های ناحیه شکسته می شود. این روش یک دوره درمانی است که بایستی رعایت شود.

در روش لاغری موضعی با دستگاه آر اف ، چربی ها شکسته شده و مستعد دفع و استفاده در سوخت و ساز می شوند. در کنار این روش حرکات ورزشی مخصوص برای دفع سریعتر نیز تجویز می شود. در لاغری موضعی شکم و پهلوها با دستگاه RF کاهش سایز یک الی ۳ اتفاق می افتد. استفاده از RF در پزشکی بسیار رایج شده است. لاغری موضعی با RF یکی از این استفاده های بی شمار است. لاغری موضعی با دستگاه برای تمامی نواحی چاق بدن قابل استفاده است. برای لاغری موضعی صورت نیز می توان از آر اف استفاده کرد. با روش آر اف لاغری موضعی برای نواحی شکم ، پهلوها ، پشت ، اطراف فیله ها ، بازوها ، ران و باسن می توانید به راحتی و سرعت کاهش سایز داشته باشید.

امروزه روش های بسیاری برای لاغری موضعی وجود دارد. علاوه بر ورزش های خاص که می تواند با حرکات تخصصی ناحیه پاق مدنظر را لاغری روش های کلینیکی نیز بسیار مطرح شده اند. شایان ذکر است که بسیاری از افراد فرصت و حوصله ورزش تخصصی ندارند. روش های کلینیکی بسیاری برای لاغری موضعی ابداع شده اند. روش هایی که در آن لاغری موضعی با دستگاه صورت می گیرد.

در میان روش های لاغری با دستگاه ، استفاده از دستگاه RF کاربرد فراوانی داشته و باتوجه به نوع استفاده  این دستگاه ، به عنوان لاغری موضعی ، به جرات می توان گفت لاغری موضعی با دستگاه RF یکی از سالم ترین ، کم خطر ترین و ارزان ترین روش لاغری می باشد. بله درست خواندید. اگر شما از جمله افرادی باشید که با چاقی موضعی بدن خود مشکل داشته باشید و سراغ چند روش رفته باشید و از هزینه های آنها مطلع شده باشید متوجه می شوید که لاغری موضعی با RF ، ارزان ترین روش لاغری است.

آر اف (RF) و چگونگی اثرگذاری آن در لاغری موضعی

در اینجا عملکرد لاغری موضعی با دستگاه RF را توضیح می دهیم. باید بگوییم که لاغری موضعی با دستگاه RF همزمان با اینکه سلول های چربی را از بین می برد. با تاباندن امواج رادیوفرکونسی موجب می شود تا پوست همان ناحیه سفت شود. همچنین از شل شدن و افتادگی پوست بعد از اینکه چربی ها حذف شد جلوگیری می کند. با استفاده از  انرژی کم رادیو فرکوئنسی این تکنولوژی نوین در پوست موجب می شود تا گرمای مناسبی تولید شود. بنابراین بلافاصله شروع می کند به صاف شدن و همچنین سفت کردن پوست .

لاغری موضعی با دستگاه RF این توانایی را دارد که   پوست صورت، گردن، بازو و شکم را آهسته آهسته و به صورت مؤثر سفت نماید.  به همین خاطر است که به این روش اتوی پوست و یا لیفتینگ بدون جراحی میگویند  .

تکنولوژی آر اف در لاغری موضعی با دستگاه RF را می توان همچنین راهی مناسب برای درمان سلولیت در نظر گرفت. با آر اف شما می توانید باسن خود را سفت کنید. زیرا با گرم کردن مناسب و همچنین با استفاده نمودن از انرژی متمرکز، می تواند درمان را بدون درد البته همراه با سفت و صاف کردن پوست آغاز کند و شما می توانید پس از طی کردن اولین جلسه این تغییرات را مشاهده کنید. اگر بخواهیم به لحاظ پزشکی این موضوع را بررسی کنیم، باید بگوییم که درمان با آر اف باعث بازسازی کلاژن ها می شود. این مساله ای اثبات شده در پزشکی هست.  گزینه مناسب تر نسبت به جراحی این گزینه است تا بتوانید پوست خودتان را از علائم پیری حفظ کنید.

لاغری موضعی با روش کویتیشن

با استفاده از روش کویتیشن بیمار نیاز به بستری شدن، بیهوشی و حتی دوران نقاهت نخواهد داشت. این روش با استفاده از یک دستگاه انجام می‎شود. در روش لاغری موضعی با استفاده از دستگاه کویتیشن، سلول چربی شکسته و چربیهای به دام افتاده، منحل شده و از بین می‎روند. دستگاه کویتیشن با امواج اولتراسوند (نوعی امواج صوتی با فرکانس بالا) کار می‎کند که  در اثر برخورد این امواج با مولکول های آب  میان بافتی، حبابهای ریزی در اطراف سلول های چربی ایجاد می‎شود. حبابهای ایجاد شده تحت تاثیر امواج اولتراسوند قرار می‎گیرند. سپس فوران شده و با دیوار سلول های چربی برخورد می‎کنند. در اثر این برخورد حباب ها پاره می‎شوند و سبب بیرون ریختن چربی ها و آب درون سلولی یا تری گلیسرید می‎شود.

مکانیسم دستگاه کویتیشن

در دستگاه کویتیشن چربی درون سلولی به وسیله آنزیم ها به گلیسرول و اسیدهای چرب آزاد تجزیه می‎شود. گلیسرول نوعی چربی است که در آب حل شده و پس از کویتیشن وارد گردش خون می‎شود. هر سلولی که به انرژی نیاز داشته باشد گلیسرول را از خون جذب می‎کند و عملیات متابولیسم انجام می‎شود. اسیدهای چرب که به صورت غیر محلول در آب وجود دارند، به وسیله سیستم گردش لنفاوی به کبد وارد و سپس به مولکول های دیگری تبدیل می‎شوند تا برای سوخت و ساز استفاده شوند.

در هر جلسه لاغری با کویتیشن تعداد زیادی از سلولهای چربی حذف می‎شود که تکثیر مجدد آنها غیرممکن است. در نتیجه از چاق شدن مجدد بیمار جلوگیری می‎شود. البته این روش تا زمانی ماندگار است که بیمار نیز به توصیه های پزشک توجه کند و تمامی مراقبت های پس از کویتیشن را انجام دهد.

این روش دارای قدرت بالایی در حذف سلول های چربی دارد که تاثیر آن تا ۳ ماه پس از انجام فرایند درمان همچنان ادامه دارد. به این معنا که تا سه ماه پس از درمان، رویه کاهش وزن همچنان ادامه پیدا می‎کند.

نکات مهم پس از لاغری موضعی با روش کویتیشن

از آنجا که سلول های چربی بوسیله امواج اولتراسونیک که فرکانس پایین و شدت بالایی دارند، شکسته و وارد خون می‎شوند، لذا پس از انجام این روش درمانی، تری‌گلیسرید و کلسترول خون افزایش می‎یابد. بنابراین در صورت انجام آزمایش خون و مواجه شدن با این نتیجه نباید نگران بود.

در پایان درمان نیز آب درون سلولی توسط سیستم لنفاوی، تخلیه و بوسیله کلیه ها به شکل ادرار از بدن خارج می‎شود. به همین دلیل پس از انجام این روش، رنگ ادرار تغییر می‎کند و تعداد دفعات آن نیز بیشتر می‎شود.

بافت چربی نمی تواند در برابر لرزش ایجاد شده توسط دستگاه کویتیشن مقاومت کند و در نتیجه شکسته و متلاشی می‎شود. اما این امواج هیچ تاثیری بر سیستم عصبی، ماهیچه‌ها و بافت عروقی ندارد و از این بابت جای نگرانی نیست.

این روش نه تنها برای فرم دادن به بدن بلکه برای زیباسازی اجزای صورت نیز کاربرد دارد. برای این کار، دستگاه کویتیشن در اندازه کوچکتر استفاده می‎شود.

دیدگاه

دیدگاهی ثبت نشده.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

17 − چهار =