درمان های طبیعی موثر ضد سلولیت

درمان های طبیعی موثر ضد سلولیت

۱d73e13563b8be946c0f00bab252d7ea_L

سلولیت معمولا در اکثر زنان دیده می شود که به معنی تولید مقدار کافی استروژن توسط ارگانیسم ما ست . برخی سلولیت پنهان دارند ولی برخی دیگر توده های انباشته ناخوشایند دیده می شود . اگر شما نوع دوم آن را دارید آنها رابه حال خود رها نکنید . شاید از بین بردن سلولیت به نظر سخت باشد اما باید بدانید که همیشه راهی وجود دارد ، علاوه بر درمان های مدرن امروزی که شامل لیزر و مزوتراپی و … می شود، درمان های طبیعی نیز موثر هستند. چندین درمان موثرخانگی برای سلولیت در زیر آورده شده که می توانید خودتان آنها را در خانه انجام دهید .

علائم سلولیت

cellulit--2

سلولیت ناشی از رسوب چربی کناربافت کلاژن است و در زنان بسیار شایع تر از مردان است .سلولیت صرفا یک مشکل زیبایی است و نه یک بیماری یا وضعیت پزشکی. این می تواند شبیه فرورفتگی های کوچک و یا بافت “پوست پرتقال” باشد، و ممکن است تنها زمانی که پوست فشار داده می شود دیده شود . اما در برخی ازافراد سلولیت بسیار آشکار است، بخش وسیعی از پوست ناصاف، دارای فرورفتگی عمیق و چین است. در حالی که رایج ترین آن بر روی ران ها و پهلوها است ، در شکم، بازوها، شانه ها و سینه نیز رخ می دهد.

فاکتورهای خطرناک قابل کنترل

اگرچه شما نمی توانید کاملا جلو سلولیت را بگیرید ، شیوه زندگیتان می تواند تاثیر گذار باشد. فاکتورهایی که شرایط را بدتر می کند عبارتند از :

رژیم های نامنظم و سخت

رژیم سرشار از کربوهیدرات

عدم تحرک

مصرف کم آب

سوء تغذیه

استرس

 

درمان ها

اگر سلولیت بر اساس چربی بیش از حد به وجود آمده باشد، به نظر می رسد که کاهش وزن استراتژی خوبی باشد. در واقع بر اساس تحقیقی در سال ۲۰۰۶ ، ظاهر سلولیت در ۱۷ زن با یک برنامه کاهش وزن بهبود پیدا کرد. البته به خاطر داشته باشید که کاهش وزن باید همراه با تمرینات ورزشی باشد وگرنه ظاهر سلولیت همچنان حفظ می شود.

بر اساس تحقیقات آکادمی بین المللی درماتولوژی ، برنزه شدن ممکن است موجب شود سلولیت کمتر آشکار شود ،اما وقتی کمرنگ می شود ، ممکن است سلولیت بدتر به نظر برسد . زیرا اشعه UV  آفتاب به پوست آسیب می رساند ، آن را نازکتر و حساس تر می کند .

باید بدانید که روش هایی نظیر رادیو فرکانسی ، لیزر ،لیپوساکشن ، مزو تراپی و اندرمولوژی( ماساژ به همراه مکش) روش های نوینی هستند که توسط پزشکان توصیه می شود اما دارای هزینه های بالایی هستند ….هدف ما در این مطلب شرح این روش ها نیست بنابراین اگر سوالی درباره این درمان ها دارید می توانید در کامنت ها از پزشک زیبایی آی بانو بپرسید .

بهترین راه : یک شیوه زندگی سالم

cellulit-3

باید بدانید رژیم غذایی مناسب و ورزش بهترین راهیست که می تواند به شما کمک کند .ترکیبی از تمرینات قدرتی و ورزش هوازی مانند دویدن و یا پیاده روی، می تواند عضلات شما بسازد و چربی هارا بسوزاند . آب کافی بخورید و از رژیم غذایی پر کربوهیدرات نیز پرهیز کنید .

روش های طبیعی کاهش سلولیت :

ماسک ضد سلولیت بدن : نمک دریایی

cellulit-5

۱٫۵ لیوان نمک دریایی

ml 250 آب گرم

۱ لیوان روغن زیتون

نمک دریایی را با آب گرم مخلوط کرده ، با دقت هم بزنید و روغن زیتون را اضافه کرده و هم بزنید .همچنین می توانید چند قطره از روغن های ضروری که خاصیت ضدسلولیتی دارند را اضافه کنید مثل اسانس های گریپ فروت ، پرتغال ، لیمو ونارنگی.

سپس صبر کنید تا مخلوط خنک شود و برای پوست قابل تحمل باشد . قبل از قرار دادن مخلوط روی پوست باید دوش آب داغ بگیرید و روی نواحی سلولیت را با برس  یا دستکش مخصوص ضدسلولیت محکم بمالید. ماسک بدنی را که آماده کرده اید روی پوست مرطوب قرار دهید و روی آن را با پلاستیک فریزر بپوشانید . سپس خودتان را در حوله حمام نرم مورد علاقه تان بپیچید . پس از ۲۰- ۱۵ دقیقه ماسک را شسته و کرم مغذی روی پوست بمالید . این دستورالعمل را ۲ بار در هفته تکرار کنید .

ماسک ضدسلولیت بدن : خاک رس سیاه

خاک رس موجب جریان یافتن خون شده و حتی به خلاصی از دست سلولیت های سرسخت هم کمک می کند . پایه ماسک بسیار ساده است :مخلوط ۴۵۰ گرم خاک رس باآب گرم . باز هم چند قطره از روغن های ضروری را می توان اضافه کرد ،  ۱تا ۲ قاشق غذاخوری روغن ضروری گیاهان دارویی یا روغن زیتون . روش استفاده آن هم مثل ماسک قبلی است .

ماسک ضدسلولیت بدن: قهوه 

این ماسک اسکرابی ضد سلولیت یک درمان فوق العاده برای کاهش نواحی ناهموار پوست و آماده سازی پوست برای دیگر دستورالعمل های ضدسلولیت مثل ماسک بدن و کرمها است .

برای آماده سازی ماسک ضدسلولیت قهوه ، نصف لیوان قهوه را با همان مقدار نمک معمولی ، یک قاشق پر از خزه دریایی قهوه ای خرد شده و ۴ قاشق روغن زیتون مخلوط کنید . مخلوط آماده را روی نواحی مشکل دار بکشید و محکم ماساژ دهید .

ماساژ

درمان موثر بعدی برای رهایی از سلولیت که دارای اهمیت کمتری است ، ماساژ است . لزومی ندارد حتما از ماساژهای گران قیمت استفاده کنید ،این ماساژ می تواند توسط خودتان هنگام دوش گرفتن انجام شود . باید نواحی مورد نظررا محکم ماساژ دهید تا جایی که احساس سوزش کنید . برای هر ناحیه ۸ – ۵ دقیقه زمان بگذارید . بعد از این کار شما باید ازلوسیون یا کرم های ماساژ برای نتیجه بهتر استفاده کنید .

توجه :

شما ممکن است با تغییر در شیوه زندگی و داروها و روش های مختلف سلولیت را به حداقل برسانید اما مواظب وعده های دروغین خلاصی از شر سلولیت که بسیاری از محصولات تبلیغ می کنند ، باشید .قبل از استفاده از هرکدام از روش ها با پزشک مشورت کنید .

دیدگاه

دیدگاهی ثبت نشده.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

3 × پنج =