لاغری با امواج اولتراسوند

لاغری با امواج اولتراسوند

RF-Fat Reduction

امواج صوتی و فراصوتی مدتهاست همانند امواج نوری در خدمت علم پزشکی و سلامت قرار گرفته است

از جمله دستگاه هایی که با تکنیک امواج صوتی در زمینه لاغری و از بین بردن چربی های موضعی و سلولیت بکار برده میشوند عبارتند از:

الف:رادیوفرکوئنسی RF

ب:کویتیشن Cavitation

این دستگاه ها با روش غیر تهاجمی ، ایمن و بدون نیاز به عمل  جراحی بوده و از سوی FDA  امریکا مورد تایید قرار گرفته اند.

الف)رادیوفرکوئنسی دستگاهی است که به دو منظور استفاده میشود:

۱٫اثر چربی سوزی : برای برطرف کردن چاقی های موضعی وسلولیت صورت ، غبغب و بدن شامل بازو، شکم ، پهلوها،  باسن ،ران و ساق

 در چاقی های موضعی و سلولیت  تجمع چربی در لابلای حصارها و دیواره هایی  اتفاق می افتد و دسترسی بدن به آنها برای تولید انرژی به سختی صورت می گیرد به همین سبب در اثر ورزش یا رژیم غذایی از خود مقاومت نشان میدهند و این افراد همیشه مشکل سایز دارند. استفاده از رادیو فرکونسی از طریق ایجاد حرارت اختصاصی در داخل سلولهای چربی بدون آسیب به پوست و سایر بافتها، باعث کوچک شدن آنها می گردد. در ضمن با افزایش جریان خون ولنف متابولیسم و دفع چربی ها تسریع می گردد.

۲٫اثر لیفت : برای رفع افتادگی و شلی صورت و بدن

 روند کلاژن سازی در اثر افزایش جریان خون در زیر پوست بیشتر شده و باعث سفتی پوست و جمع شدن و رفع افتادگی پوست میگردد. محدودیت خاصی در استفاده از این دستگاه در افراد مختلف غیر از زنان باردار وجود ندارد.

ب) درکویتیشن( cavitation) از امواج فراصوتی (مشابه امواجی که در سونوگرافی بکار میرود) استفاده میشود. این امواج به گونه ای طراحی شده اند که در بافت هدف که سلولهای چربی هستند اثر کرده وبا افزایش جنبش مولکولهای آن و با اثر بر غشاء سلولی، باعث پاره شدن غشاء سلولهای چربی و آزاد شدن چربی داخل آنها بصورت اسیدهای چرب آزاد و گلیسرول میگردد که از طریق سیستم لنفاتیک و کبد و ادرار دفع می گردد .بنابراین همیشه نوشیدن آب فراوان(روزانه حدود ۵ لیتر) در همان جلسه و تا سه روز بعد از آن توصیه می شود، در ضمن ماساژ موضع به سمت درناژ لنفاتیک در این سه روز مفید است. همچنین پس از چربی سوزی، پیاده روی یا تردمیل یا ویبره لازم است تا چربی های آزاد شده بسرعت متابولیزه و دفع شوند.

 

این امواج معمولا بی خطر و بدون ایجاد ناراحتی هستند و فقط صدای خیلی مختصری داخل گوش شنیده میشود. محدودیت استفاده از کویتیشن در افراد دارای کبد چرب ، فشار خون و چربی بالا وافراد دیابتیک می باشد.

میزان کاهش سایز:

این میزان در افراد مختلف متفاوت است و بستگی به سن ، جنس ، مقاومت بافت چربی(شلی و سفتی آن) و موضع مورد نظر…. می باشد. مثلا کاهش سایز دور شکم معمولا بین یک تا دو سانت در هر جلسه می باشد. جلسات هفته ای یک تا دو بار است و آثار آن معمولا بعداز جلسه سوم  ظاهر شده و ۸ تا ۱۲ جلسه مورد نیاز است.

پس از پایان هر جلسه درمان ، بدون ایجاد درد یا زخم، شخص  به راحتی می تواند فعالیت های روزانه خود  را بلافاصله از سر بگیرد و هیچ دوره استراحتی مورد نیاز نیست.

این امواج در چه افرادی و با چه میزان چاقی موثر است؟

در چاقی های متوسط و غیر پیشرفته بخوبی موثر است و بسته به جلسات آن هر بار کاهش سایز بیشتری تا رسیدن به سایز(در درجه اول) و وزن مورد نظر اتفاق خواهد افتاد.

همیشه استفاده از چند روش به همراه هم برای غلبه بر معضل چاقی، خیلی بیشتر مفید خواهد بود و علاوه بر افزایش میزان لاغری، ماندگاری آنرا نیز موجب میگردند .رژیم غذایی و ورزش که بهترین آنها میتواند ورزشهای آبی واستفاده از استخر باشد. بخصوص کسانی که مشکل درد کمر و زانو دارند بخوبی میتوانند از راه رفتن دراستخر بهره بگیرند.

منبع: http://drbahrami.persianblog.ir

دیدگاه

دیدگاهی ثبت نشده.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

20 − 3 =