با این راهکارها به پوستی نرم، صاف و شفاف دست یابید

پیشگیری از ایجاد لک‌های پوستی بهترین راه برای کنترل آنهاست.

با این راهکارها به پوستی نرم، صاف و شفاف دست یابید

skin4
دکتر سیدحسن اعتمادزاده متخصص پوست و مو در گفتگو با خبرنگار کلینیک گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران درخصوص راه‌های شفاف کردن پوست، اظهار کرد: این راه‌ها بستگی به ضایعه ایجاد شده در پوست دارد، اما استفاده از ترکیبات مونوبنزن که سمی و مسمومیت‌زا هستند، دارای ترکیبات بالای مواد رنگدار می‌باشند، باعث عدم بازگشت رنگ سابق پوست می‌شوندن و اصلا توصیه نمی‌شوند.
این متخصص پوست و مو با تاکید بر اینکه این روش برای افراد بسیار خطرناک است، گفت: این روش بر کبد فرد تاثیر می‌گذارد که موجب نارسایی کبد و مرگ زودرس در افراد می‌شود که خوشبختانه استفاده از آن بسیار محدود است.
وی با بیان اینکه پوست ما ایرانی‌ها سفید نیست و عمدتا دارای پوست سبزه هستیم، تصریح کرد: افرادی که سبزه هستند، اگر دچار ضایعه پوستی مانند جوش، بریدگی، زخم و دیگر آسیب‌های پوستی شدند نباید آنها را دستکاری کنند و تازه نگه‌دارند، زیرا دچار لک‌های پوستی می‌شوند.
اعتمادزاده با اظهار اینکه راه‌های رفع لک بستگی به علت ایجاد آنها دارد، بیان داشت: اولین و ساده‌ترین راه برای جلوگیری از لک‌های پوستی و شفاف کردن پوست استفاده از کرم ضدآفتاب است.
وی ادامه داد: برخی لک‌ها منشاء داخلی دارند، مانند لک‌های حاملگی در خانم‌ها و لک‌های ناشی از بیماری‌های بدن و هورمون‌ها و واکنش مواد موجود در خون در مقابل آفتاب است.
این متخصص پوست و مو در خصوص درمان این لک‌های پوستی اظهار کرد: استفاده از روشن‌کننده‌ها مانند داروی هیدروکسینون که روشن کننده شیمیایی است و دیگر روشن‌کننده‌های گیاهی برای شفاف‌سازی پوست توصیه می‌شود که باید زیرنظر پزشک متخصص و به اندازه و متناسب با ضایعه پوستی مصرف شود.
وی با تاکید بر اینکه هدف در پیشگیری از بروز لک‌های پوستی است، افزود: لک‌های پوستی که در اثر خال، هورمون‌ها، آفتاب و یا سوختگی ایجاد می‌شوند، درمان‌های طولانی‌مدتی دارند و بین ۶ ماه تا ۲ سال به درمان دارویی نیاز دارند.
اعتمادزاده با اشاره به کاربرد لیزر در درمان این لک‌ها نیز گفت: برخی مداخلات پزشکی مانند تراش پوست و از بین بردن یک لایه توسط ماده اسیدی توسط پزشک متخصص انجام می‌شود.
وی درباره عوامل کدر شدن مو نیز خاطرنشان کرد: تغذیه نادرست، شستن زیاد موها، استفاده مکرر از سشوار و اتوی مو، ژل و فر مود بعد از مدتی دچار موخوره، کرخوردن و پیچیده شدن مو می‌شود که مو را از حالت براقی در می‌آورد.
این متخصص پوست و مو با بیان اینکه مو نیز نیاز به تغذیه صحیح دارد، افزود: مصرف میوه، سبزیجات، شیر، لبنیات و خشکبار برای سلامت مو لازم است و برای جلوگیری از شکستگی آن و مقاوم شدن در برابر صدمات فیزیکی استفاده از کلسیم و ویتامین (ب) توصیه می‌شود.
وی با عنوان اینکه کمبود آهن موجب ریزش مو می‌شود، تاکید کرد: انجام رژیم‌های لاغری سریع و برخی بیماری‌ها نیز ریزش مو را برای فرد درپی دارند.
منبع: http://www.yjc.ir/fa/news/5360672

دیدگاه

دیدگاهی ثبت نشده.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

17 − 4 =