لیزر مناسب جهت کاهش موهای زائد

لیزر مناسب جهت کاهش موهای زائد

۹۸۱

مدت هاست انسانها به دنبال راه حل مناسب برای رهایی از موهای زائد بوده و هستند. برای کسب زیبایی بیشتر اغلب سعی می کنند موهای طبیعی بدن را نیز از بین برده و پوست صاف و یکدستی داشته باشند.

از آنجایی که هزینه ی از بین بردن دایم موها نسبت به روش های سنتی مانند موم و شیو کردن بسیار بیشتر است هنوز هم روش های سنتی طرفداران بیشتری نسبت به دستگاه های جدید دارند.

اما برای آن دسته از کسانی که به دنبال روش مناسب و قطعی هستند همیشه تفاوت بین دستگاه ها و برتری هرکدام نسبت به دیگری سوال بوده است که در این قسمت توضیح مختصری آورده شده.

لازم به  ذکر است تمام دستگاه های موجود در کلینیک ها می توانند فرد را به هدف رهایی از موهای زائد برسانند و تفاوت بین آنها مانند تفاوت موجود بین انواع اتومبیل هاست بدین صورت که شما برای جابه جایی های درون شهری از یک نوع اتومبیل استفاده می کنید درحالیکه اگر قصد مسافرت بین شهری داشته باشید از نوع دیگری سود خواهید برد و این مهم در مسابقه ی سرعت و جاده های برفی و کوهستانی متفاوت خواهد بود ولی به هرحال تمام این اتومبیل ها شما را به مقصد خواهند رساند!

 

IPL: لیزر آی پی ال از قدیمی ترین روش های لیزر موهای زائد است که کارایی بسیار بالایی دارد . انواع جدیدتر آن با اضافه کردن قابلیت تنظیم پالس ها جلوی سوختگی های پوستس را گرفته و همچنان یکی از پرکاربردترین روش های مورد استفاده در جهان می باشند.

SHR:اس اچ آر مخفف super hair removal با همان تکنولوژی آی پی ال اما با قدرت بالاتری ارائه شده است .از برتری های این دستگاه قابلیت تعداد زیاد شات در ثانیه است و برخلاف سیستم آی پی ال که هر شات را جداگانه زده و مدت زمان زیادی از وقت کاربر و بیمار را می گیرد ، در این سیستم شات ها بدنبال هم و بدون وقفه زده می شوند. قابلیت ده شات در ثانیه و حرکت رولی در این دستگاه که توانایی برابری با دستگاه الکساندرایت را دارد سبب شده این روزها توجه ویژه ای به این دستگاه بشود.

ELIGHT: ایلایت دارای همان تکنولوژی آی پی ال است با این تفاوت که در آن با استفاده از امواج رادیوفرکوئنسی می توان موهای کرکی و بسیار نازک را هدف قرار بدهیم . پس برای بخش هایی از بدن مانند صورت که موهای کرکی دارند ایلایت بسیار مناسب است اما تنظیمات آن کاملا" بستگی به اپراتوری دارد که از آن استفاده می کند و پاسخ دهی فرد به فرد متفاوت است.

ALEXANDRITE: لیزر الکساندرایت که این روزها طرفداران زیادی پیدا کرده است بهترین نوع لیزر موهای زائد در تیپ پوستی یک ، دو ، سه می باشد که در نژاد اروپایی دیده می شود. از آنجایی که در بین ایرانیان تیپ پوستی چهار شایع تر است کاربرد این دستگاه در این افراد با محدودیت هایی مواجه شده و گاه منجر به طولانی شدن دوره ی درمان و تعداد جلسات بیشتر می شود.برای اطلاع از تیپ های پوستی به اینجا مراجعه کنید.

DIOD: لیزر دیود نیز از پرکاربردترین لیزرهای موجود در کلینیک هاست که احتمال سوختگی کمی داشته و در نژاد ایرانی جوابدهی خوبی داشته است.

 

جمع بندی :

– اگر شما پوست بسیار روشن تیپ یک تا سه دارید و مشکلی برای دادن هزینه ی زیاد ندارید از لیزر الکساندرایت استفاده کنید.

-اگر موهای کرکی و بسیار نازکی دارید از لیزر ایلایت بهره ببرید.

– اگر موهای سیاه و ضخیم دارید با هر نوع تیپ پوستی که هستید می توانید از لیزر آی پی ال ، اس اچ آر ( با سرعت بالا ) و یا دیود استفاده کنید.

دیدگاه

دیدگاهی ثبت نشده.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یک × 2 =