لیزر موهای زائد روش، هزینه و عوارض

لیزر موهای زائد روش، هزینه و عوارض

http://www.dreamstime.com/-image19371243

لیزر موهای زائد یک روش مناسب و غیر تهاجمی برای کاهش یا رفع موهای زائد صورت و بدن است. استفاده از این روش باعث می شود ظاهر پوست در مقایسه با سایر روش ها همچون موم انداختن، الکترولیز یا تیغ زدن صاف تر و لطیف تر باشد. از بین بردن موهای زائد با لیزر یک تکنیک مطمئن می باشد که از طریق آن امکان درمان بخش های بزرگتری از بدن با حداقل ناراحتی و بدون نیاز به استراحت وجود دارد.

از بین بردن موهای زائد بدن با لیزر برای تمام نقاط بدن قابل استفاده می باشد. معمولاً خانم ها از این روش برای از بین بردن موهای زائد موجود در ناحیه پاها، زیر بغل، پشت، صورت، و بالای لب استفاده می کنند. روش لیزر موهای زائد بدن و صورت یک روش ایمن و موثر است و می تواند نتایج ماندگار و طولانی مدتی را برای فرد به همراه داشته باشد. یک مجموعه ۴ تا ۶ جلسه ای لیزر موهای زائد می تواند نتایج دائمی در کاهش این موها در اکثر افراد ایجاد کند.

آمادگی قبل از درمان

قبل از مراجعه برای لیزر موهای زائد لازم است چند نکته کوچک مورد توجه قرار گیرد. اول اینکه، از موم یا مو چین بر روی ناحیه مورد نظر برای شش هفته قبل از اولین جلسه درمانی نباید استفاده شود. به جای این روش ها بهتر است از تیغ زدن در طول این مدت استفاده شود. انجام این کار به خاطر این است که برای موثر بودن این روش درمانی موهای زائد، لازم است که پیاز مو در زمان درمان در پوست وجود داشته باشد. علاوه بر این، در روز درمان لازم است ناحیه تحت درمان تیغ زده شود تا به این ترتیب تشخیص پیازهای مو برای لیزر درمانی ساده تر گردد.

روش

قبل از اینکه از بین بردن موهای زائد بدن با لیزر شروع شود، به شما محافظ های چشم مخصوص داده می شود تا از چشم ها در برابر لیزر محافظت شود. در این حالت ممکن است یک داروی بی حسی موضعی بر روی پوست فرد استفاده شود تا به این ترتیب ناراحتی احتمالی فرد در طول جلسات لیزر موهای زائد کاهش پیدا کند.

در زمان لیزر کردن موهای زائد، یک ابزار لیزری دستی به پوست شما فشار داده می شود. در این حالت با توجه به نوع لیزر استفاده شده، یک ابزار خنک کننده بر روی سر این وسیله وجود دارد یا ممکن است از یک ژل خنک کننده برای حفاظت از پوست شما استفاده شود.

زمانی که لیزر فعال شد، یک پرتو لیزر از پوست شما عبور کرده و به پیازهای مو می رسد که سر منشاء رشد مو هستند. در این زمان گرمای ناشی از پرتو لیزر به پیازهای مو آسیب وارد می کند و مانع از رشد مجدد آن می شود. رفع موهای زائد در یک ناحیه کوچک از بدن همچون بالای لب ها ممکن است فقط به چند دقیقه زمان نیاز داشته باشد. این موضوع در حالی است که لیزر کردن نواحی بزرگتر همچون کمر ممکن است به چند ساعت زمان نیاز داشته باشد.

طول درمان برای نواحی کوچک تقریباً ۵ دقیقه، برای نواحی با سایز متوسط همچون خط شکم، کمر و بازو در حدود ۱۵ دقیقه و برای نواحی بزرگتر همچون کل ناحیه تناسلی، سینه، و نصف پاها در حدود ۲۵ دقیقه است. در صورتی که فرد بخواهد لیزر موهای زائد ناحیه پا را بطور کامل انجام دهد، طول درمان در حدود یک ساعت خواهد بود.

لیزرهای طراحی شده برای رفع و از بین بردن موهای زائد طول موجی از نور را از خود ساطع می کند که این موج توسط رنگ دانه های مو (ملانین) جذب می شود. اگر پوست اطراف روشن تر از رنگ مو باشد، انرژی لیزر بر ساقه مو متمرکز می شود و بطور موثر بدون وارد کردن آسیب به مو یا پیاز آن باعث از بین رفتن ساقه مو و بر طرف شدن مشکل می شود.

 بهبودی

پس از لیزر موهای زائد، ممکن است با مقداری قرمزی و تورم پوست در چند ساعت اول پس از درمان مواجه شوید. همچنین ممکن است برای یک یا دو روز در محل تحت درمان احساس سوزش داشته باشد و پوست محل لیزر ممکن است کمی دچار خشکی شود.

در زمان بهبودی (ریکاوری) پس از لیزر موهای زائد، لازم است پوست خود را به آرامی با آب و صابون بشویید. در این دوره از خاراندن یا مالش شدید ناحیه آسیب دیده خودداری کنید. علاوه بر این لازم است پوست آسیب دیده در معرض نور (نور طبیعی خورشید و سلاریوم) برای حداقل یک هفته پس از درمان قرار نگیرد. پس از سپری شدن این دوره، لازم است همیشه در هنگام قرار گرفتن در معرض نور خورشید از کرم ضد آفتاب بر روی پوست استفاده کنید.

موهای زائد برای همه افراد ناراحت کننده می باشد، به مدد پیشرفت تکنولوژی امروزه می توان از روش های رفع و از بین بردن دائمی موهای زائد استفاده کرد. در این زمینه لیزر موهای زائد یک روش کم تهاجمی، ایمن و موثر در رفع موهای زائد بدن و صورت می باشد. استفاده از لیزر برای رفع موهای زائد برای تمامی نقاظ بدن مانند چانه، زیر چانه، پشت لب، دست ها، پاها و… قابل استفاده می شود و حتی آقایان هم می توانند از این روش استفاده کنند.

تعداد جلسات درمانی

با توجه به اینکه همه موها به صورت یکنواخت و مشابه در طول زمان رشد نمی کنند، یک جلسه درمانی نمی تواند تمام پیازهای مو را در ناحیه مورد نظر از بین ببرد. اگر پیازهای مو در زمان درمان در حالت گذار و استراحت باشند و پس از درمان، دوره رشد فعال خود را از سر بگیرند، ممکن متوجه رشد مو در ناحیه درمان شده شوید. به همین خاطر معمولاً لازم است از چند جلسه لیزر موهای زائد برای رفع کامل موهای زاید در هر نقطه از بدن استفاده شود.

خطرات و عوارض

لیزر موهای زائد معمولاً بی خطر است، اما بعضی افراد ممکن است با عوارض جانبی بالقوه در این رابطه مواجه شوند. به هر حال عوارض مشاهده شده پس از درمان موقت هستند و ظرف مدت چند روز بر طرف خواهند شد. عوارض جانبی لیزر موهای زائد صورت و بدن به شرح زیر است:

  • احساس خارش
  • قرمز شدن پوست تا سه روز
  • ورم و التهاب پوست تا سه روز
  • احساس سوزش یا بی حسی در محل درمان

لیزر موهای زائد می تواند در یک مرحله تمام موهای پوست را به اندازه یک سکه کوچک بر طرف کند. در هر مرحله از این درمان، احساس فرد می تواند برخورد یک نوار پلاستیکی بر روی پوست برای چند ثانیه باشد. این درد فقط زمانی احساس می شود که لیزر پوست را گرم می کند و پس از آن درد برطرف می شود. اکثر افراد هنگام درمان نیازی به مواد بی حس کننده موضعی ندارند، هر چند می توان از این بی حس کننده ها برای بیماران حساس تر استفاده کرد و به این ترتیب بیمار هیچگونه دردی را در طول درمان احساس نخواهد کرد.

 تذکر: زنان باردار لطفاً لیزر موهای زائد صورت و بدن قبل یا بعد از بارداری استفاده کنید و نباید از این روش در طول دوره بارداری استفاده شود.

تفاوت لیزر و الکترولیز

با وجود اثربخشی روش الکترولیز، این روش تاثیر کمتری نسبت به روش لیزر دارد. در این روش یک سوزن بسیار کوچک به هر یک از سوراخ های مو بر روی پوست وارد می شود و به این ترتیب مقدار مشخصی الکتریسیته و یا امواج رادیویی به صورت انرژی به محل وارد می شود. در مقابل، روش لیزر به صورتی است که امکان از بین بردن بسیاری از پیازهای مو در یک مرحله درمانی توسط آن وجود دارد. به این ترتیب می تواند کل ناحیه پشت لب را در طول پنج تا نه مرحله لیزر به سرعت درمان کرد. این موضوع در حالی است که در روش الکترولیز برای درمان این ناحیه به صدها مرحله درمان نیاز است. علاوه بر این، بیمار در زمان لیزر موهای زائد درد کمتری را در مقایسه با روش الکترولیز احساس می کند.

دیدگاه

دیدگاهی ثبت نشده.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

4 − 4 =