پچ جدید میکروسوزن ممکن است تزریق کلاژن را بهبود بخشد

پچ جدید میکروسوزن ممکن است تزریق کلاژن را بهبود بخشد

url2

این امکان وجود دارد که یک پچ برچسبی همراه با میکروسوزن­ها [۱] به پزشکان کم کند تا کلاژن را تا عمق بیشتری و بدون هیچ گونه دردی به بیمار تزریق کنند.

محققان دانشکده علوم دانشگاه ملی سنگاپور[۲]، از فرآیندی بر اساس فوتولیتوگرافی برای ایجاد یک پچ ترانس درمال متشکل از میکروسوزن­های پلیمری حاوی لیدوکائین استفاده کردند. این سیستم تزریق ترانس درمالی سبب می­ شود لیدوکائین در عرض پنج دقیقه وارد پوست شود.

محققان اشاره کردند که سوزن­های موجود در پچ، حدود ۶۰۰ میکرومتر طول دارند که سبب تزریق دارو بدون هیچ­گونه دردی به بیمار می­ شوند. پچ از یک سیستم مخزنی بهره می­ برد که در واقع کانال­هایی برای نگهداری دارو در لایه­ های پشتیبان بوده و به بسته شدن سریع منافذ ایجاد شده توسط میکروسوزن­های پچ می­ شود.

سپس این تیم تحقیقاتی به سرپرستی دکتر لیفنگ کانگ[۳] سیستم تحویل ترانس درمالی را مورد آزمایش قرار دادند تا تعیین کنند که آیا این سیستم می­ تواند برای رساندن کلاژن به عمق پوست مؤثر باشد یا خیر.

محققان در مطالعه منتشر شده در Pharmaceutical Research گفتند: “نشان داده شد که سوزن­ها سبب افزایش نفوذ کلاژن در مقایسه با انتشار غیر فعال کلاژن به داخل پوست موش می ­شوند”.

محققان برآنند که آزمایشات بالینی پچ میکروسوزنی را برای ارزیابی بیشتر اثربخشی تزریق کلاژن به منظور مراقبتهای پوستی و کاربردهای زیبایی آغاز کنند.

منبع: http://dermatologytimes.modernmedicine.com


[۱] microneedles

[۲] National University of Singapore Faculty of Science

[۳] Lifeng Kang, Ph.D.

دیدگاه

دیدگاهی ثبت نشده.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پانزده − 4 =